2024 Güz Dönemi Öğretmenlik Uygulaması Hazırlık Toplantısı Yapıldı
2024 Güz Dönemi Öğretmenlik Uygulaması Hazırlık Toplantısı Yapıldı
2024 Güz Dönemi Öğretmenlik Uygulaması Hazırlık Toplantısı Yapıldı
Fakültemiz, 22 Eylül 2024 Pazar günü, 2024 Güz Dönemi başı Öğretmenlik Uygulaması Dersi hazırlık toplantısı düzenledi. Bu toplantıda Kırıkkale’deki Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulama yapacak öğrencilerimiz mesleğe ilk adımlarını atmadan önce sürecin detayları hakkında bilgilendirildi. Öğrenciler, bu süreçte teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirerek öğretmenlik deneyimi kazanacaklar.
Uygulama Sürecine Dair Detaylar Paylaşıldı
Öğretmenlik Uygulaması Fakülte Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Vahdeddin Şimşek, toplantıda öğretmen adaylarını uygulama yapacakları Kırıkkale’deki okullarda karşılaşacakları sorumluluklar ve sürece dair bilgilendirdi. Şimşek, öğrencilerin dikkat etmeleri gereken hususları detaylı şekilde açıklayarak, haftalık olarak ders gözlemi yapacaklarını ve rehber öğretmenleri eşliğinde ders anlatımı yaparak pratik deneyim kazanacaklarını belirtti.
Toplantıda ayrıca, öğretmen adaylarına eğitim süreçlerinde dikkat etmeleri gereken pedagojik yaklaşımlar, sınıfta iletişim becerileri ve manevi değerlerin nasıl aktarılacağına dair açıklamalar yapıldı.
Rehber Öğretmenlerle İşbirliğinin Önemi
Her öğretmen adayına fakülteden bir danışman ve okullardan da bir rehber öğretmenin atandığı ve bu süreçte hem fakülte danışmanının hem de rehber öğretmenlerin öğrencilere hem mesleki hem de pedagojik açıdan kılavuzluk edeceği açıklandı.
Eğitimde Manevi ve Ahlaki Rehberlik
Toplantının bir diğer önemli gündem maddesi, öğretmenlik uygulaması süresince öğrencilerin derslerde İslami değerleri nasıl aktaracakları üzerine oldu. Fakülte öğretim üyeleri, öğretmen adaylarına hem akademik hem de manevi yönleriyle güçlü bireyler yetiştirmenin önemini hatırlatarak, İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin bu konuda topluma örnek olacak bir rol üstlendiklerini vurguladı. Eğitimin manevi boyutunun ihmal edilmemesi gerektiği ve öğrencilerin bu farkındalıkla derslerini planlamaları gerektiği üzerinde duruldu.
Teknoloji ve Yenilikçi Yaklaşımlar
Eğitimde teknolojinin öneminin her geçen gün arttığını belirten fakülte öğretim üyeleri, öğretmen adaylarına teknolojiyi derslerine nasıl entegre edeceklerine dair ipuçları verdi. Akıllı tahtalar, dijital kaynaklar ve çevrimiçi materyallerin kullanımının, dersleri daha etkili ve ilgi çekici hale getireceği ifade edildi. Adayların, dijital araçları verimli bir şekilde kullanarak öğrencilerin derse olan ilgisini artırmaları gerektiği vurgulandı.
Toplantı soru cevap bölümü ile sona erdi.